2010. november 19., péntek

Return

Nemrég volt egy érdekes konferencia otthon. Az Amerikai Nagykövetség szervezésében, a téma az amerikából hazatérő diákok boldogulása, beilleszkedése volt.

Return, Homecoming, hazatérés. Nem is olyan könnyű. Egyszer már én is megtapasztaltam: németországi évem után majd egy évig tartott mire újra beleszoktam a hazai menetrendbe. Nehéz volt, de megérte végigcsinálni.
A mostani utam sem egy útra szól, retúr jegyet vettem. Az ösztöndijam elfogadásával vállaltam, hogy hazatérek, s otthon gyarapitom az országot. A tudásommal, hozzáállásommal, vagy csak a jelenlétemmel.
...
Csatolok egy filmbejátszást is a fenti konferenciáról. Több CTP-s diák is nyilatkozik a már hazatértek közül. A legjobban talán a zárásként nyilatkozó Ági foglalta össze a hazatérés okát: a megszerzett tudással Amerikában kevesebbet, viszont otthon többet lehet tenni.
...
Ha valaki úgy gondolja, hogy elindulna és hazatérne, itt van egy összefoglaló azokról a szervezetekről, akik ezt támogatják.


1 megjegyzés:

  1. Most kaptam a hírt egy weboldalról, ami épp a fent leírt témakörrel foglalkozik. http://gyerehaza.org/

    VálaszTörlés